17 Mart 2020 Salı

Oyunbaz Bir Babanın Trajikomik Günlüğüne Giriş


Niye bu günlüğü tutmaya karar verdim? Uzman önerileri ile günlük pratikler arasındaki farka gıcık olmaya başladığım için. Aslında bugüne kadar pek çok atölyede ve okul toplantısında anne babalara tavsiye ettiğim oyun oynama önerilerinden pişman olduğum için. Evet yanlış okumadınız. Hepsinden özür dilerim. Yanıldım. Çocuğunuz sizden ne kadar uzak oynarsa o kadar iyi. Sakın bulaşmayın, ne oynarlarsa oynasınlar. Ana babamız bize bulaşıyor muydu?

Kısaca kendimden bahsedeyim. 25 yıldır çocuklarla çalışıyorum. Palyaçoluk yaptım. Animatör oldum. Her yaştan çocuk ve gençle drama-tiyatro çalıştım. Oyun alanları, odaklanma ve tasarım oyunları tasarlıyorum, halen çalıştığım okulda oyun tabanlı eğitim projelerinin ve beceri atölyeleri-proje tabanlı uygulamaların liderliğini yapıyorum. Oyun hareketi derneği kurucusuyum ve oyun hakkı savunucusuyum. Sanırım biraz oyunla içli dışlı olduğum anlaşılmıştır. Şimdi tüm bu geçmişimi de diyaframıma sokarak çığlık çığlığa bağırıyorum. Kızımla dördüncü gün ve imdaaaatttttt.


Kızım, yani Masal okulda arkadaşlarıyla uyumlu, cep telefonu-tabletle ilişkisi olmayan, her beş yaş kız çocuğu sevimliliğinde ve uyumunda bir çocuk. Ama günün sonunda yani altıdan sonra falan tam bir canavara dönüşüyor. Bir daha aynı diyaframla bağırıyorum İmdaaattttt.

Bir daha bu günlüğü yazma kararına dönüyorum. Annemiz evde kendi işleri ve bizim için uğraştığı işlere zaman ayırmalı. Benim yapabileceğim en iyi şey annemize çalışabilecek (hem kendi-hem de ev için) konfor alanları yaratmak. Buradan sanılmasın ev işi yapmıyorum. Bulaşık yıkamanın beni deli gibi rahatlattığını fark ettim. Bütün site bulaşıklarını getirse itirazım olmaz. Merak edene, bulaşık makinamız da var ama var mı elle yıkamak gibisi. Ve tabii yemek hazırlama, etrafı toplama gibi başka işlerde de kendimi tanıyamıyorum. Eşim mutfakta bazı şeyleri bana sormaya başladı. Düşünün artık.

Özetle Masal’la günün önemli bir kısmı birlikte geçiyor. Bugünden itibaren tüm başarısızlıklarımı, tüm keşfettiğim kaçışları, oyunlarımızı bir günce dizisi olarak paylaşacağım. Sabahtan akşama Masal’la yaşadıklarımı kronolojik biçimde yazmaya çalışacağım. Tabii her şey yolunda giderse. Şimdi Masal’ı TV karşısından kazıyıp etkinlik yapacağız, derin bir nefes alıyor ve klavyeyi bırakıyorum. 17 Mart’tan itibaren günce başlıyor. Hadi hayırlısı.

Masaaaaal, hadi kapat artık televizyonu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder