19 Kasım 2014 Çarşamba

19.11 – Çocuk Kitapları Haftasına Drama ile Yaklaşım 2

Bu haftaki uygulamada da geçen haftaki gibi oyunlar arası geçişte bir çocuk kitabından yararlandım. Kısa bir hikayeyi okurken hikayenin belirli yerlerinde durarak, okuduğumuz hikayeyi destekleyen oyunlar oynadık.
Tamam nineciğim, sabırsızlıkla okula gitmeyi bekliyorum.
Birinci adım; Kırmızı Başlıklı Kız rüyasında arkadaşları ile isim söyleme balon atma oyunu oynamış. Bizde oynayalım mı?
Kötü kalpli cadı gücünü elindeki çay fincanından alıyormuş.
İkinci adım; İki arkadaş oyuncak fincanı iki çubuğun üstünde düşürmeden taşır.
Sonra her çocuğa birer fincan verdim. Sihirli fincandan bir kere içtim, üzgün yürümeye başladım. İki kere içtim şaşkın yürümeye başladım. Bu şekilde çalışma devam etti.
Kimse bu köprüden geçmeyecek, dedi Cadı.
Üçüncü adım; İkili eşler halinde Kırmızı Başlıklı Kız, cadı konuşmasını doğaçlayın.
Cadı kitabı aldı ve okumaya başladı.
Dördüncü adım; Bu aşamada da çocuklardan hikayeyi tamamlamalarını istedim.

Oyun Türü: Drama (Tam yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5-6 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder