12 Kasım 2014 Çarşamba

05.11 – Çocuk Kitapları Haftasına Drama ile Yaklaşım

Bu haftaki uygulamada oyunlar arası geçişte bir çocuk kitabından yararlandım. Kısa bir hikayeyi okurken hikayenin belirli yerlerinde durarak, okuduğumuz hikayeyi destekleyen oyunlar oynadık.

Donald Duck kendini bir hayvanat bahçesinde bulmuş kendini.
Birinci adım; şimdi biz de bir hayvanat bahçesi oyunu oynayacağız. Hayvanat bahçesinin bakıcısı uyuduğunda hayvanlar bulundukları kafesten diğerine geçiyormuş. Bakıcı uyandığında heykel oluyorlarmış.

Sonra görünmezlik iksirini içmiş. Görünmez olmuş.
İkinci adım; Burada meşhur oyunumuz Tonki ile Ponki oyununu oynadık. Birbirimize değersek, herhangi bir yere değersek ya da Tonki (sağ elim) veya Ponki (sol elim) size dokunursa yanarsınız.

Her gün iki çocuğun dolabına gizlice kitap bırakıyormuş.
Üçüncü adım; İkili eşler halinde çocukları oturttum. Gözlerini kapattırdım. Ortalarına birer kitap koydum.
Ben: (Donald Duck rolü yaparak) İyi ki bu okula gelmişim. Bu çocuklar kitapları ne kadar ilgi ile okuyor. Vb. Olumlu koşullamalar.

En son elinde tek bir kitap kalmış. Bu sihirli kitabı da okulun kütüphanesine koymuş.
Dördüncü adım; Bu aşamada da çocuklardan hikayeyi tamamlamalarını istedim.

Oyun Türü: Drama (Tam yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5-6 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder