5 Kasım 2014 Çarşamba

05.11 – Kızılay Ünitesini Bu hafta Work Play Drama Uygulaması

Destekleyen uygulaması, kukla oyunu ve drama uygulaması benzer materyallerle uygulanmaya devam ediyor.

Uygulamada geçiş oyunu olarak bir Kızılay kampını kullandım. (Elif Hani öğretmenimizin uygulaması) Yanına ters konulmuş bardaklar koydum.

Ben: Çocuklar bu çadırlardan bazıları dolu, bazıları ise boş. Sayışarak sıra ile geleceksiniz. Eğer doluyu bulursanız yardımlaşma oyunumuzu oynayacağız, boş çıkarsa ters dönüp sırtını kaşıyan sevimli köpek taklidi yapacağız. (Bu şekilde dramada egzersizler arası geçişleri eğlenceli hale getirmiş olduk.)

Birinci adım; İki çubuk ortasında bir plastik bardak durmakta. Çocuklar bu bir sedye ve siz yaralı taşıyorsunuz. Çok dikkatli taşımamız gerekir değil mi?
İkinci adım; Örtümüzü kenarlarından taşıyalım. İçinde bir kazan çorba var. Çadır alanında yemek dağıtılan büyük çadıra kadar bunu hep birlikte dökmeden taşıyabiliriz değil mi?
Üçüncü adım; Birler doktor, ikiler hasta. Sonra rollerimizi değiştireceğiz. Hadi bakalım hastalarınızla ilgilenin.
Dördüncü adım; Bir çember olalım. (Ben anlatırken çocukların sesler çıkartarak ve duyguları oturdukları yerden oynayarak onların katılmasına fırsat yarattım.) Bir köy varmış. Köyde bir sürü ev varmış. Bu evlerin çatıları çok sağlam değilmiş. Bir gün her zamankinden daha fazla rüzgar çıkmış. Bir fırtınaya dönüşmüş (sesler).  Evleri yıkılınca çocuklar çok korkmuşlar (duygu). Akşam olmuş, üşümüşler. Ertesi gün araba sesleri duymuşlar (sesler).  Gelen kamyonlarda o köyde yaşayan insanlar için yardımlar varmış…

Bu şekilde anlatım-canlandırma içiçe devam eder.

Oyun Türü: Drama (Tam yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5-6 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder