Destekleyen uygulaması, kukla oyunu ve drama uygulaması benzer materyallerle
uygulanmaya devam ediyor.
Uygulamada
geçiş oyunu olarak bir Kızılay kampını kullandım. (Elif Hani öğretmenimizin uygulaması)
Yanına ters konulmuş bardaklar koydum.
Ben:
Çocuklar bu çadırlardan bazıları dolu, bazıları ise boş. Sayışarak sıra ile
geleceksiniz. Eğer doluyu bulursanız yardımlaşma oyunumuzu oynayacağız, boş
çıkarsa ters dönüp sırtını kaşıyan sevimli köpek taklidi yapacağız. (Bu şekilde
dramada egzersizler arası geçişleri eğlenceli hale getirmiş olduk.)
Birinci
adım; İki çubuk ortasında bir plastik bardak durmakta. Çocuklar bu bir sedye ve
siz yaralı taşıyorsunuz. Çok dikkatli taşımamız gerekir değil mi?
İkinci adım;
Örtümüzü kenarlarından taşıyalım. İçinde bir kazan çorba var. Çadır alanında
yemek dağıtılan büyük çadıra kadar bunu hep birlikte dökmeden taşıyabiliriz
değil mi?
Üçüncü adım;
Birler doktor, ikiler hasta. Sonra rollerimizi değiştireceğiz. Hadi bakalım
hastalarınızla ilgilenin.
Dördüncü
adım; Bir çember olalım. (Ben anlatırken çocukların sesler çıkartarak ve
duyguları oturdukları yerden oynayarak onların katılmasına fırsat yarattım.)
Bir köy varmış. Köyde bir sürü ev varmış. Bu evlerin çatıları çok sağlam
değilmiş. Bir gün her zamankinden daha fazla rüzgar çıkmış. Bir fırtınaya
dönüşmüş (sesler). Evleri yıkılınca
çocuklar çok korkmuşlar (duygu). Akşam olmuş, üşümüşler. Ertesi gün araba
sesleri duymuşlar (sesler). Gelen
kamyonlarda o köyde yaşayan insanlar için yardımlar varmış…
Bu şekilde
anlatım-canlandırma içiçe devam eder.
Oyun Türü:
Drama (Tam yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan
Gurup: 5-6 yaşlar
Oyun Süresi:
30 dak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder