16 Eylül 2021 Perşembe

Oyuncakların Hikayesi - Çocukların Oynayabileceği Tiyatro Oyunu

      1.    Sahne

 

(Bir yükseltide oyuncaklar hareketsiz durmaktadırlar. Bir süre sonra içeri Elek girer.)

 

Elek                            : Yaşasın derslerim bitti. Artık oyuncaklarımla oynayabilirim. Merhaba güzel Barbie seninle alışverişe çıkalım mı? Yoksa Örümcek Adam’la mı oynasam? Belki de buradaki Yumoş ile oynamalıyım. Kararımı veremedim Şirine. Sen de bize katıl istersen, yanımıza Süpermen’i de alalım ve beşimiz de oynayalım. En iyisi hepinizle birlikte oynamak.

Baba                          : (Sesi dışardan gelir.) Elek kızım nerdesin? Kızım Elek, beni duyuyor musun?

Elek                            : Buradayım baba.

Baba                          : Hadi kızım alışverişe çıkıyoruz.

Elek                            : Ama baba! Ben daha yeni oynamaya başlamıştım.

Baba                          : Dönünce oynarsın kızım.

Elek                            : Baba lütfen!

Baba                          : Hadi bizi bekletme de hemen yanımıza gel. Bak sana bir sürprizim var.

Elek                            : Sürpriz mi? Hemen geliyorum baba.

(Oyuncaklarına döner) Siz beni burada bekleyin ben hemen dönüyorum, tamam mı?

 

(Elek çıkar.)

 

2.sahne

 

Şirine                         : Elek gitti arkadaşlar.

Süpermen                  : Bizimle oynamaya daha yeni başlamıştı.

Örümcek Adam         : Ben onunla koşacaktım.

Yumoş                       : Yine oyun oynamak için onun gelmesini mi bekleyeceğiz!

Şirine                         : Galiba öyle.

Örümcek Adam         : Keşke kendi başıma da yürüyebilsem.

Yumoş                       : Eğer hareket edebilseydik Elek olmadan da oynayabilirdik.

Barbie                        : Arkadaşlar gerçekten hareket etmek istiyor musunuz?

Hepsi                         : Evet.

Barbie                        : O zaman size çok önemli bir şey söyleyeceğim.

Yumoş                       : Ne olabilir ki?

Barbie                        : Benim satıldığım oyuncakçı dükkanında yaşlı bir ahşap oyuncaktan öğrenmiştim. Aslında oyuncakların hareket edebilmesi mümkünmüş.

Süpermen                  : Hareket etmemiz mümkün mü?

Diğerleri                     : (Hep bir ağızdan konuşurlar.) Hareket etmemiz mümkünmüş… olur mu öyle şey canım… niye olmasın ki?.. demek hareket etmemiz mümkünmüş.

Barbie                        : Eğer beni dinlerseniz, size bunun nasıl olacağını anlatabilirim.

(Sessizlik)

Barbie                        : Nedimus isimli bir oyuncak perisi varmış.

Şirine                         : Bir oyuncak perisi mi?

Barbie                        : Evet bir oyuncak perisi. Bütün oyuncakların isteklerini yerine getirebilecek büyüleri varmış.

Örümcek Adam         : Vay canına amma da heyecanlı.

Yumoş                       : Peki Nedimus buraya gelebilir mi?

Barbie                        :Çağırırsak tabii ki gelir. Aslında yapacağımız şey çok kolay. Hep birlikte gözlerimizi kapatacağız. Ve onun geleceğine inanarak üç defa Nedimus Nedimus Nedimus diyeceğiz.

Şirine                         : Çok kolaymış hadi çağıralım onu.

Hepsi                         : (Gözlerini kapatırlar.) Nedimus, Nedimus, Nedimus.

Sessizlik, sonra gözlerini yavaşça açarlar ve etraflarına bakınırlar. Kimse yoktur.

Şirine                         : Barbie bizi kandırdın!

Yumoş                       : Bizimle dalga mı geçiyorsun?

Barbie                        : Hayır sizinle dalga geçmiyorum. Gelmiş olması gerekirdi. Acaba herkes gözlerini kapattı mı?

Süpermen                  : Şey ben kapatmadım.

Hepsi                         : Neden?

Süperman                  : Bu yaptığımız bana saçma geldi.

Örümcek Adam         : Lütfen sen de bizim gibi gözlerini kapatır mısın?

Yumoş                       : Deneyerek hiçbir şey kaybetmeyiz.

Süperman                  : Tamam deneyeceğim.

Hepsi                         : (Yine gözlerini kapatırlar.) Nedimus, Nedimus, Nedimus.

Nedimus                     : (Öksürerek ve üstü başı toz içinde içeri girer.) Öhö öhö öhö. Birileri beni mi çağırıyor, bana mı öyle geldi?

(Tüm oyuncaklar şaşkın bir biçimde Nedimus’a bakarlar. Birbirleri ile fısıltı ile Nedimus hakkında konuşurlar.)

Barbie                        : Seni biz çağırdık Nedimus.

Nedimus                     : Peki söyleyin bakalım. Beni neden çağırdınız oyuncaklar.

Yumoş                       : Biz hareket etmek istiyoruz.

Nedimus                     : Hareket mi etmek istiyorsunuz?

Şirine                         : Evet. Hareket edip, kendi kendimize oyun oynamak istiyoruz.

Örümcek Adam         : Böylece ben yalnız başıma da koşabilirim.

Süpremen                  : Ben de yalnız başıma uçabilirim.

Barbie                        : Ve kendi başımıza dans edebiliriz.

Nedimus                     : Peki peki anladım. İsteğinizi yerine getireceğim. Ama uymanız gereken bazı kurallar var.

Yumoş                       : Neymiş onlar?

Nedimus                     : Hareket ederken insanlara görünmek yok. Tekrar edin bakayım.

Hepsi                         : Hareket ederken insanlara görünmeyeceğiz.

Nedimus                     : İkinci şartım. Hareket etmeye başladığınızda birbiriniz ile kavga etmek yok. Tekrar edin bakayım.

Hepsi                         : Birbirimiz ile kavga etmek yok.

Nedimus                     : Öyleyse şimdi size hareket büyümü yapabilirim. (Cebinden eski bir kitap ve bir mızıka çıkarır.) Hımm şurada olacaktı. Bu değil. Bu da değil. İşte sanırım buldum. (Mızıkasını üfler, oldukça bozuk bir ses çıkar.)

Oyuncaklar                : Birbirlerine bakarlar bir değişiklik yoktur.

Nedimus                    : Galiba yanlış büyü! Durun galiba şimdi buldum. (Mızıkasını çalar, oyuncakların bir kolu hareket eder. Bir daha çalar, oyuncakların öbür kolu hareket eder. Üçüncü çalışında oyuncakların ayakları da oynamaya başlar.) İşte şimdi oldu. Artık hareket edebiliyorsunuz. (Çıkarken) Unutmayın, insanlara görünmek…

Hepsi                         : Yoook.

Nedimus                    : Birbirinizle kavga etmek…

Hepsi                         : Yoook.

Nedimus                    : Güzel. Öyleyse hareket etmenin keyfini yaşayın. (Çıkar)

 

 

3.sahne

 

(Nedimus’un gitmesi ile birlikte oyuncaklar odanın içinde dans etmeye başlarlar. Bir süre sonra dışardan gelen Elek’in sesini duyarlar.)

 

Şirine                         : Arkadaşlar bu Elek’in sesi.

Barbie                        : Elek içeri girmeden eski yerimize dönmeliyiz.

Örümcek Adam         : Hadi durmayın yerimize zıplayalım.

Süperman                  : Ya da yerimize uçalım.

Elek                           : (Sesi dışardan gelir.) Bu oyuncaklar çok ağır baba. Hepsini birden zor taşıyorum.

Yumoş                       : Hadi acele edelim.

 

(Oyuncaklar oyuna başladıkları duruşu alır ve hareketsizce beklerler. Sadece gözleri ile Elek’i takip ederler.)

 

4.sahne

 

Elek                            : (Oyuncakları-yani oyuncuları- kucaklayarak taşımaktadır.) Bu oyuncaklar da ne kadar ağırlar. Onları taşırken çok yoruldum. Ama olsun şimdi onlarla oynarken bütün yorgunluğum geçer. Acaba yeni oyuncaklarımı nereye koysam? (Odaya bakınır.) Her yer dolu gibi görünüyor. (Eski oyuncaklarına göz atar.) En iyisi bunları bir kenara bırakmak.

 

(Eski oyuncaklarını teker teker bir köşeye yığar. Bu sırada “oldu, şimdi sıra sende, ne kadar da ağırmışsın öyle” gibi şeyler söyleyerek kendi kendine konuşur.)

 

Elek                            : Şimdi de yeni oyuncaklarımı yerine yerleştireyim.

 

(Dışardan teker teker yeni oyuncaklarını içeri alır. Taşırken biraz önce taşırken söylediklerine benzer şeyleri yine tekrarlar.)

 

Elek                            : (Tüm yeni oyuncakları yerleştirdikten sonra konuşur.) Sonunda yeni oyuncaklarımı yerlerine koydum. Çok da güzel görünüyorlar. Hepsi pırıl pırıl. Artık bu oyuncaklarımla bir sürü güzel oyunlar oynarım.

Anne                          : (Sesi dışardan gelir.) Kızım oyuncaklarını odana bıraktın mı?

Elek                            : Evet anne.

Anne                          : Hadi o zaman aşağıya gel. Yemek yiyeceğiz.

Elek                            : Anne! Ben yeni oyuncaklarım ile oynamak istiyorum.

Anne                          : Kızım şimdi yemek yiyeceğiz. Sonra oynarsın.

Elek                            : Peki anne. (Yeni oyuncaklarına bakar.) Ben şimdi gidiyorum. Sonra sizinle oynamak için geleceğim. Sakın bir yere gitmeyin tamam mı?

 

(Elek Çıkar.)

 

5.sahne

 

(Eski oyuncaklar bir kenarda boyunları bükülmüş bir durumda durmaktadır. Bir süre hareketsiz kalırlar.)

 

Yeni Örümcek Adam : Bu oda çok güzelmiş.

Yeni Süpermen          : Geldiğimiz mağaza çok sıkıcıydı.

Yeni Yumoş               : Evet herkes bize dokunuyordu. Tüylerim bozuluyordu.

Yeni Şirine                 : Rafta öylece satın alınmayı beklemek hiç de sevimli değildi.

Yeni Barbie                : Yeni sahibimiz çok iyi birine benziyor.

 

(Eski oyuncaklar yerlerini alan yeni oyuncaklara bakarlar ve sıra ile yeni oyuncakların yanından yeni oyuncaklara meydan okuyarak geçerler.)

 

Süpermen                  : Siz bizim yerimizi aldınız. (Yumruklarını sıkar ve çıkar.)

Barbie                        : Sizin yüzünüzden Elek bizi köşeye attı. (Ağlayarak çıkar.)

Yumoş                       : Elek artık bizimle oynamayacak. (Kızgın çıkar.)

Örümcek Adam         : (Diğer Örümcek Adam’a sert sert bakar.) Görüşeceğiz seninle. (Çıkar)

Şirine                         : (Arkadaşlarının ardından bakakalır.) Hey durun beni bekleyin. Nereye gidiyorsunuz?

 

(Yeni oyuncaklar, her bir eski oyuncak önlerinden geçtikçe şaşkınlıklarını gizleyememiştir.)

 

Yeni Şirine                 : Bir dakika!

Şirine                         : (Duraksar) Bana mı seslendin?

Yeni Şirine                 : Evet sana seslendim. Siz nasıl hareket edebiliyorsunuz?

 

(Diğer oyuncaklar da hep bir ağızdan aynı şeyi sormaya başlarlar. “Evet nasıl oluyor bu? İnanılır gibi değil! “ )

 

Şirine                         :Söylemeyeceğim işte. Size Nedimus isimli bir oyuncak büyücüsünün olduğunu… (Ağzını kapatır.)

Yeni Oyuncaklar        : Nedimus mu?

Şirine                         : Hıı! Olsun, o zaman gözlerimizi kapatıp üç defa Nedimus Nedimus Nedimus diye bağırdığımı söylemem siz de bir şey öğrenemezsiniz.

Yeni Barbie                : Öğrendik işte. Demek sizin sırrınız Nedimusmuş.

Şirine                         : Eyvah. Her şeyi ağzımdan kaçırdım. Hemen diğerlerinin yanına gitmeliyim.

 

(Şirine koşarak çıkar.)

 

 

6.sahne

 

Yeni Barbie                : Arkadaşlar ne duruyoruz? Biz de Nedimus’u çağıralım.

Y. Örümcek Adam     : Böylece biz de hareket edebiliriz.

Yeni Süperman          : Yaşasın yepyeni maceralar bizi bekliyor.

Yeni Yumoş               : Hareket edebileceğiz. Zıplayıp oynayabileceğiz.

Yeni Şirine                 : Ne duruyoruz arkadaşlar. O zaman hemen Nedimusu çağıralım.

 

(Hepsi gözlerini kapar. Üç defa Nedimus diye seslenirler.)

 

Nedimus                    : Öhö öhö. Yine ne var. Daha biraz önce gelip size hareket büyüsü yapmamış mıydım?

Oyuncaklar                : Hayır.

Nedimus                    : Tuhaf! Çok mu yaşlandım acaba?

Yeni Barbie                : Biz yeni oyuncaklarız.

Nedimus                    : Yeni mi? (Oyuncakları yakından inceler.) Gerçekten de öyleymişsiniz. Peki benden ne istiyorsunuz?

Yeni Süperman          : Hareket edebilmek istiyoruz.

Nedimus                    : Başka ne isteyebilirdiniz ki! Tamam, istediğinizi yerine getireceğim ama bazı şartlarım var.

Oyuncaklar                : Neymiş?

Nedimus                     : Hareket ederken insanlara görünmek yok. Tekrar edin bakayım.

Hepsi                         : Hareket ederken insanlara görünmeyeceğiz.

Nedimus                     : İkinci şartım. Hareket etmeye başladığınızda birbiriniz ile kavga etmek yok. Tekrar edin bakayım.

Hepsi                         : Birbirimiz ile kavga etmek yok.

Nedimus                     : Öyleyse şimdi size hareket büyümü yapabilirim. (Cebinden eski bir kitap ve bir mızıka çıkarır.) Hımm şurada olacaktı. Bu değil. Bu da değil. İşte sanırım buldum. (Mızıkasını üfler, oldukça bozuk bir ses çıkar.)

Oyuncaklar                : Birbirlerine bakarlar, bir değişiklik yoktur.

Nedimus                    : Bir türlü ilk seferinde tutturamıyorum. Durun galiba şimdi buldum. (Mızıkasını çalar, oyuncakların bir kolu hareket eder. Bir daha çalar, oyuncakların öbür kolu hareket eder. Üçüncü çalışında oyuncakların ayakları da oynamaya başlar.) İşte şimdi oldu. Artık hareket edebiliyorsunuz. (Çıkarken) Unutmayın, insanlara görünmek…

Hepsi                         : Yoook.

Nedimus                    : Birbirinizle kavga etmek…

Hepsi                         : Yoook.

Nedimus                    : Güzel. Öyleyse hareket etmenin keyfini çıkarın.

 

(Nedimus çıkar. Hepsi dans eder.)

 

Yeni Süperman          : Ne duruyoruz bir sürü macera bizi bekliyor.

Y. Örümcek Adam     : Hadi etrafı inceleyelim.

Yeni Yumoş               : Ben dışarı çıkıp zıplamak istiyorum.

Yeni Barbie                : (Seyirciye döner.) Ben de kendime bir prens bulacağım. (Seyirciye göz gezdirir omuz silker.) En iyisi dışarıda arayayım.

 

(Hepsi çıkmıştır.)

 

Yeni Şirine                 : Durun arkadaşlar nereye gidiyorsunuz? Beni bekleyin.

 

(Aşağı atlarken düşer ve bayılır. Bir süre sonra içeri Eski Şirine içeri girer.)

 

Eski Şirine                 : Şu işe bakın. Yeni oyuncaklardan birisi yerde yatıyor. Diğerleri nereye gitti acaba? (Odanın içini araştırır.) Kimse yok. (Kendi kendine konuşur.) Bu oyuncak benim yerimi aldı. Burada kimse yokken ben de onun elbiselerini kesersem Elek yine benimle oynayabilir. (Çekmeceden makas alır. Parmak uçlarında yürüyerek yerde yatan oyuncağın yanına gelir.) Şimdi elbiselerini keseyim de benim yerimi almak neymiş öğren. (Tam kesecekken tereddüt eder.) Hayır bunu yapmam doğru değil. Hem Nedimus’a söz vermiştim. (Geri gider, sonra birden döner.) Ama bu oyuncak benim yerimi aldı. Ben de onu keseceğim işte. (Bu gelgitler birkaç defa tekrarlanır.)

 

Yeni Şirine                 : Ne oldu bana? Nerdeyim ben?

Eski Şirine                 : Eyvah uyanıyor. (Makası arkasına saklar.)

Yeni Şirine                 : Sen de kimsin?

Eski Şirine                 : Ben Şirineyim. Elek’in en sevdiği oyuncaklardan biriydim. Sen gelene kadar!

Yeni Şirine                 : Bana neden kızıyorsun?

Eski Şirine                 : Çünkü yerimi aldın. (Makası arkasından çıkarır.) Bu yüzden senin elbiseni kesmeyi bile düşündüm.

Yeni Şirine                 : Ama ben sana kötü bir şey yapmadım ki!

Eski Şirine                 : Bizim yerimizi aldınız.

Yeni Şirine                 : Bunu ben istemedim ki. İstersen seninle arkadaş olabilirim.

Eski Şirine                 : Gerçekten mi? Ama ben senin elbiseni kesmeyi düşünmüştüm.

Yeni Şirine                 : Ama kesmemişsin. Hadi arkadaş olalım.

Eski Şirine                 : Tamam olalım.

 

(Birbirlerine sarılırlar.)

 

 

7.sahne

 

Eski Süpermen                    : Elek gelmeden odaya dönmem iyi oldu. (Şirine’leri birbirlerine sarılmış görür.) Şirine’nin yaptığına da bakın. (Şirine’ye) Sen neden o oyuncakla arkadaş oldun. O bizim yerimizi aldı. (İkisine de sert bir bakış atar ve gider.)

Eski Örümcek Adam : Bu gün yeteri kadar koşu yaptım. Şimdi yerime gitsem iyi olacak. (Şirine’leri görür.) Vay canına bu da ne? Bizim Şirine, öbür Şirine ile arkadaş olmuş.  (Yanlarına gider.) Sana hiç yakıştıramadım Şirine! (Yanlarından sert biçimde geçer.)

Eski Yumoş               : Odalarda gizli gizli gezmek beni çok yordu. Şimdi biraz dinlenmeliyim. (Şirine’yi görür.) Sen ne yapıyorsun? Neden onunla arkadaş oldun? (Yanlarından öfkeyle geçer.)

Eski Barbie                : Bu kadar dolaşmak saçlarımı bozdu. Şimdi yerime gidip saçlarımı yapmalıyım. (Şirine’leri görür.) Şirine! Sen onunla arkadaş mı oldun? (Yanlarından onlara arkasını dönerek geçer.)

 

(Yeni oyuncaklar toplu halde ve telaşla içeri girerler.)

 

Barbie                        : Acele edin arkadaşlar, duyduğumuz ayak sesleri Elek’in olabilir.

Süperman                  : O gelmeden yerimizi almalıyız.

Yumoş                       : (Yeni Şirine’ye dönerek konuşur.) Hadi oyalanma orada, çabuk yerine geç.

Eski Süperman                    : (Eski Şirine’ye dönerek konuşur.) Acele et Şirine. Nedimus’un dediklerini unuttun galiba.

Elek                           : (Dışarıdan konuşur.) İyi uykular babacığım.

 

(İki Şirine de koşarak yerlerine geçer. Onların yerlerine geçmesinin ardından kapıdan içeri Elek girer.)

 

Elek                           : Bu gün çok yoruldum. (Yeni oyuncaklarına bakar.) Uykum olmasaydı şimdi sizinle oynardım… Ama şimdi uyumalıyım. Sizinle yarın bütün gün oynayabilirim.

 

(Yatağına girer. Hemen uykuya dalar.)

 

8.sahne

 

Eski Örümcek Adam : Ben burada çok sıkıştım.

Eski Süperman                    : Yeni yerimiz çok dar.

Eski Yumoş               : Sessiz olun. Şimdi Elek duyacak sizi.

Eski Örümcek Adam : (Yeni oyuncakları işaret eder.) Şunlara bakın. Bizim yerimizde ne kadar da rahat görünüyorlar.

Eski Barbie                : Oradaki yerimizi çok özleyeceğiz.

Eski Örümcek Adam : Ben bu duruma daha fazla dayanamayacağım.

 

(Yerinden kalkar.)

 

Süperman                  : Nereye gidiyorsun?

Eski Örümcek Adam : Yerime geçen oyuncağın yanına gidiyorum.

Yumoş                       : Gitmemelisin. Elek uyanırsa hepimizin başı belaya girer.

 

(Örümcek Adam onları dinlemez. Sessiz adımlarla yeni Örümcek Adam’ın yanına gelir.)

 

Eski Örümcek Adam : Hey… Yerimi alan oyuncak! Buraya gel.

 

(İki oyuncak karşı karşıya daire çizerek birbirlerinin etrafında dönerler. Tüm oyuncaklar kaygıyla onarlı izlemektedir. Işılar kapanır. Ses ve ışık efekti ile bir kavga olduğu anlaşılır. Işıklar yine açıldığında iki Örümcek Adam’da yerde hareketsizdir. Oyuncaklar ne yapacağını şaşırmış bir birlerine bakmaktadırlar.)

 

Eski Barbie                : Birbirleri ile kavga ettiler.

Yeni Süperman          : Bozuldular.

Eski Yumoş               : İşte şimdi başımız belada.

Yeni Barbie                : Bir şeyler yapmalıyız.

Yeni Şirine                 : Elek uyanmadan bu problemi halletmeliyiz.

Eski Barbie                : Bu sorunu sadece Nedimus ile halledebiliriz.

Eski Şirine                 : O zaman bir an önce Nedimus’u çağıralım.

Hepsi                         : Nedimus, Nedimus, Nedimus.

 

Nedimus                    : Bir gecede aynı evden üç davet. Buradaki oyuncaklar beni çağırma işini abarttı. (Oyuncaklara döner.) Bakın bütün gece sizinle ilgilenemem. Benim daha yapmam gereken bir sürü işim var. Umarım beni çağırmak için önemli bir nedeniniz vardır.

 

Bütün Oyuncaklar      : (Elleri ile yerde yatan iki oyuncağı gösterir.)

Nedimus                    : Evet önemli bir nedeniniz varmış. Burada neler olduğunu biriniz anlatsın bakayım.

Yeni Şirine                 : Örümcek Adamlar birbirleri ile kavga etti Nedimus.

Nedimus                    : Neden kavga ettiler?

Eski Şirine                 : Benim arkadaşım yeni gelen Örümcek Adam’ı kıskandı. Elek uyuyunca yanına gitti ve sonra yeni oyuncağa el kaldırdı. Sonra da bu hale geldiler.

Nedimus                    : Ben size kavga ederseniz ve birbirinizi kıskanırsanız kötü şeyler olur dememiş miydim?

Diğerleri                     : Demiştin.

Nedimus                    : Ama sözünüzü tutmadınız.

Diğerleri                     : Hepsinin başı öne eğiktir.

Nedimus                    : Pekala. Bu sorunu nasıl çözebiliriz bakalım. (Kitabını açar.) Evet bu çok kolay olmayacak.

Şirine                         : Örümcek Adam’lar eski haline gelecek mi Nedimus?

Nedimus                    : Onları eski haline getireceğim ama birbirlerine yine kötülük düşünür yada yaparlarsa hepinizin başı tehlikeye girer. Şimdi onları eski haline getirelim.

 

(Elindeki kitabına bakarak mızıkası ile bir şeyler çalar. Örümcek Adamlar yavaşça kendine gelir.)

 

Eski Örümcek Adam : (Yavaşça yeni Örümcek Adam’a yaklaşır. Herkes korku ile onu izler.) Özür dilerim. Sana kötü davranmamalıydım.

Yeni Örümcek Adam : Ben de sana karşılık vermemeliydim.

 

(Birbirlerine sarılırlar. Diğerleri de rahatlamıştır.)

 

Nedimus                    : Sanırım bu problem halledildi. Artık gidebilirim. (Giderken) Umarım bu gece bir daha bana ihtiyacınız olmaz.

 

10.Sahne

 

(Nedimus Çıkar. Bu sırada Elek kıpırdanır ve Örümcek Adamlar koşarak yerini alır.)

 

Elek                           : (Yatağından kalkar.) Ne kadar kötü rüyalar gördüm. Rüyamda oyuncaklarım birbirleri ile kavga ediyorlardı. Hem de benim yüzümden. Onları birbirinden ayırdığım için birbirlerini kıskanıyorlardı. (Eski oyuncaklarına döner.) Sizi oradan alıp yeni oyuncaklarım ile yan yana koyacağım bir yer bulmalıyım. Çünkü ben hepinizle oynayacağım. (Esner) Ama şimdi gidip bu rüyamı annemle babama anlatmalıyım. (Elek çıkar.)

Yumoş                       : İşte şimdi hareket etmenin keyfini çıkarabiliriz.

 

(Çalan müzik ile beraber her oyuncak kendi eşi ile birlikte çiftli dans eder. Kareografinin sonunda el ele sahne önüne gelirler ve çifter çifter selam verirler.)

 

SON

 

Ocak-2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder