17 Aralık 2014 Çarşamba

15-16-17 Aralık H.O.P. Uygulamaları

WORKPLAY UYGULAMAMIZ
Bu haftanın oyun objesi taşlar, çakıllar ve deniz midyeleriydi. Harika çocuklarımız her birine verilen hayvanı için taşları ile tasarım yaptı. Hayvanlarına taşlarla barınak, yollar ve oyun alanları yaptılar.

Oyun Türü: Workplay (Yarı  Yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5-6 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak




TASARRUF YAPMA ÜZERİNE SEVİMLİ BİR KUKLA OYUNU
Kukla oyunumuzun bu haftaki içeriği sınıflarımızda işlenen tasarruf etme üzerineydi. Okulumuzda tasarruf haftasını işlemeye ortak bakış açımız çocukların elde etmek istediği bir şey için başka bir şeyden vazgeçebilmesidir.
Oyunumuzun içeriği, Çiçek (Esra Öğr.) ve babası (Nedim Abi) sabah arabalarında keyifli bir sohbetle okula gider. Babası okul dönüşünde alışveriş yapacaklarını ve Çiçek’in kendisine bunu hatırlatmasını ister.
Okulda Çiçek’in öğretmeni bütün çocuklara büyük bir oyuncak kataloğu gösterir. İçinden beğendikleri birini paralarını birleştirerek alabileceklerini söyler. Çiçek çok heyecanlanır ve o büyük oyuncakta nasıl oyun oynayacağını hayal eder. Okullarına alınacak büyük oyuncak için çok mutludur. Fakat öğretmeninin söylediği bir şey vardır. Kumbaraya para atmak için almak istediği başka şeylerden fedakarlık yapmalıdır.
Çiçek dönüşte babasına heyecanla almak istedikleri oyuncaktan bahseder. Markete girdiklerinde ise karşısına çıkan şeker ve diğer tarafta öğretmeninin tasarruf yapmak için söyledikleri arasında gidip gelir. Çiçek sonunda şekere vereceği parayı kumbaraya atmaya karar verir.
Ertesi gün Çiçek parasını okullarındaki kumbaraya attığında çok mutlu olmuştur. O büyük oyuncağa ulaşmak için Çiçek de bir şey yapmıştır.




OYUNLA GELİŞİM UYGULAMASI
5 yaş çocuklarımızla yaptığımız oyun dersinde geçiş ve yaratıcılık nesneleri ipler oldu.
Birinci adım, elimizdeki ip ile anlat bakalım oyunu
İkinci adım, ipin iki ucunu tutarak drama odamızda birbirimize çarpmadan ve ipleri bırakmadan yürüme oyunu
Üçüncü adım, ikili eşler halinde oturup beşer iple karşılıklı ortak şekiller yapma oyunu
Dördüncü adım, tüm gurup daha fazla sayıda parça iple yere birlikte bir denizaltı hayatı yapma. (ahtapotlar, deniz bitkileri, balıklar vb.)
Beşinci adım, ipleri bir yumak yaparak çeşitli anlamlarda kullandım ve hikaye anlatırken kullandım. (Saç, bulut, kaplumbağa vb.)

Oyun Türü: Oyun Saati (Tam  Yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder