3 Aralık 2014 Çarşamba

01-02 Aralık H.O.P. Uygulamaları

WORK PLAY UYGULAMAMIZ
Bu haftanın oyun objesi kürdanlar, çalışma yüzeyimiz de 30 cm’lik küp yüzeyler oldu. Tamamen serbest bırakılmış oyun ortamında her çocuk kendi istediği biçimde oyunu oynadı. Bazı harika çocuklarımız bireysel alanlarında tasarımlarını yaparken, bazı çocuklarımız ise oyun alanlarını ortaklaştırarak etkinliklerini gerçekleştirdi.

Oyun Türü: Workplay (Yarı  Yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5-6 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak






KARAGÖZ’ÜN OĞLU OKULUMUZDA
Karagöz aylak aylak dolaşırken Hacıvat’la karşılaşır. Hacıvat çocuğunu gemili okula bırakmıştır. Karagöz’e de çocuğunu okula göndermesini, okulun ne kadar güzel bir yer olduğunu anlatır. Karagöz de gemi okula gelir ve sıra ile okulda çocukları emniyetle okula getirip götüren (Halil Abi, Mehmet Abi), lezzetli yemekler yapan Neriman Teyze, dans öğreten Şebnem öğretmen ve sınıf öğretmenleri ile tanışır. Karagöz gemi okulun bu güzel insanlarının söylediklerine ikna olur ve çocuğunu okula gönderir.




OYUNLA GELİŞİM UYGULAMASI
5 yaş çocuklarımızla yaptığımız oyun dersinde geçiş nesneleri hayvan oyuncaklarımız ve plastik tabaklarımız oldu.
Birinci adım, plastik tabak elinde olan arkadaşınız ne yaparsa siz de aynısını yaparak yürüyebilirsiniz. 2 çocuk yürüyerek, 2 çocuk oturarak, 2 çocuk sandalyenin üzerinde.
Etkinlik tamamlanınca çocuklardan tabaklarını daha önceden hazırladığım bir yükseltiye bırakmalarını istedim.
İkinci adım, istedikleri bir hayvanı eline alan çocuklar o hayvanın yürüyüşünü taklit etti. Nasıl yemek yer? Nasıl uyur? Vb.
Etkinlik tamamlanınca hayvanlarını tabaklarının üzerine bırakmalarını istedim.
Üçüncü adım, hayvanlarınız yuvalarında, isterseniz onları diğer hayvanlarla tanıştırabilir, konuşturabilirsiniz.
Bu aşamada etkinlik serbest devam etti. Yaklaşık 10 dakika boyunca ben de çocuklarla oynayarak içerden gözlem yapma fırsatı buldum.

Oyun Türü: Oyun Saati (Tam  Yapılandırılmış Etkinlik)
Katılan Gurup: 5 yaşlar
Oyun Süresi: 30 dak








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder