16 Eylül 2014 Salı

H.O.P. 16.09. Uygulamaları

BALONLARLA KUKLA OYUNU

Bugün kukla oyunumuzda yaramaz bir balonun kuklacıyı zor durumda bırakmasına bolca güldük. Daha sonra kuklacı neyse ki kendine akıllı balonlar buldu ve oyuna başlayabildi. Okulun çatalı, oyuncağı, yangın tüpü, tenis raketi çocuklarla neler yaptıklarını anlattılar. Tabii her birine balonlarla göz yapmam okulun oyuncaklarını sevimli bir kuklaya dönüştürdü. Daha sonradan okul eşyalarının arasına katılan kırılmış bir müzik aleti herkesin duygulanmasına neden oldu. Aylardır eski eşya deposundaydı. Çocuklar onu çok az kullanmıştı. Eşyaların değerini bilmeyen bir çocuk onu kırmıştı. Şimdi yalnız ve kullanılmayan bir eşya parçasıydı.
Ben: Çocuklar onu tekrar aramıza katalım mı? Bozuk bir davul ama belki onu bir oyuncağa ya da başka bir okul eşyasına çevirebiliriz.



DRAMAYA BOARD OYUNLA BAŞLAMAK

Basit çizgilerle bir okul çizdim. İçine beş farklı renkte zarf yapıştırdım. Sırasının önemli olmadığı dört oyun belirleyerek zarfların içine yazdım. (Kurt-kuzu oyunu, arkamdan gelen dokunsun oyunu, Nedim Abi diyor ki oyunu, arkadaşlarımla birlikte heykel yapma oyunu) Çocuklarla bir kutudan sırayla bir renk seçtik. Minik oyuncağımız seçilen renkteki zarfa geldi. İçindeki oyunu okudu ve çocukların o oyunu nasıl oynadığını izledi.

Ayrıca oyunların oynanışı esnasında basit ölçekli yorumlayıcı bir formu kullanarak, H.O.P. yorumlayıcı aşaması için veri girişi de yapmış oldum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder