11 Eylül 2014 Perşembe

Harikalar Diyarı Oryantasyon Çalışmalarından - 2

Çocuklarımızın okulumuza alışma ve ısınma sürecinde 2.hafta etkinliklerimizi tamamladık. Bu süreç içinde her güne kahvaltımızdan sonra kukla oyunlarımızla başladık. Okulumuz holüne kurduğumuz kukla okulumuz (büyük çadır) içinde eğlenceli etkinlikler ürettik ve oyunlar geliştirdik.

HER SABAH KUKLA
Birinci sabah kukla, kuklalar okulumuza sevinçle gelir. Kahvaltılarını neşe içinde yapar. Sevinçle sporlarını yaparlar. Kukla saatinde ise kuklalar Nedim Abi’ye şaka yapıp, onu kukla gibi oynatırlar. Öğretmenleri ile sevinçle etkinlik yaparlar. (Burada öğretmenler de doğaçlama bir şekilde etkinliğe katılır.) Ve kukla okulundaki kuklalar günün nasıl geçtiğini anlamadan evlerine giderler.
İkinci sabah kukla, kukla okulumuza minik bir örümcek gelir. Onu ilk defa gören bütün kuklalar ondan korkar. Kukla okulunda hiç hayvan yoktur ve bu yüzden örümceğin gelmesi de kuklaları çok korkutmuştur. Kuklalar hayvanlardan korkmamak için okul bahçesine hayvan yuvaları yapmaya karar verir. (Bu çalışma aynı gün yapılan workplay uygulamasına pas atmaktadır.)
Üçüncü sabah, kuklalarımız hayvanlarla yaşamaya alışmıştır. Örümcekle de çok iyi arkadaş olurlar. Bu durum bir tek Boncuk’un hoşuna gitmez. Arkadaşlarını örümceğe kaptırdığını düşünür. Örümceği çok kıskanır. Örümceğin ağına yapışkan sürer. Örümcek ağına yapışıp kalır. Boncuk onu tek şartla kurtarır. Hemen buradan gideceksin, arkadaşlarımla oynamayacaksın.
Ben: Boncuk’un yaptığı hakkında konuşalım mı?




KUKLA EVİMİZE ÖRÜMCEK AĞI
İkinci gün kukla oyunumuzun yeni karakteri örümceğin evini çocuklarla yaptık. Çadırımızın dört köşesinden iple çapraz yaptık. Çocuklara makas ve ip vererek bu çapraz ipin üstüne bir örümcek ağı yapmalarını istedik. Uygulamayı 6 yaş gurubumuzla, gurubu ikiye bölerek gerçekleştirdik.
Oyun Türü: Work Play (Yarı yapılandırılmış oyun)
Katılan Gurup: 6 yaş
Oyunun Süresi: 20-25 dakika (bir gurup için)



OKULUMUZ BAHÇESİNE HAYVANAT BAHÇESİ YAPMA OYUNU
Çadırımızın altında kukla okulumuzun önündeki alanı urgan iple dörde ayırdım. Çocukların çadırın dışından oyun alanına bakmasını istedim. Sıra ile her bahçeye bir numara verdim. Önce bir numaralı bahçede heykel olmalarını istedim.
Ben: Çocuklar tam bastığınız yere sınıfınızdaki hayvan oyuncakların bulunduğu kutudan bir hayvan getirip koyun. Bir, iki, üç… başla.
Her çocuk koşarak sınıfına gitti ve yönergeyi bazıları hemen, bazıları onlar oynarken benim müdahalem ile yerine getirdiler.
Ben: Şimdi ikinci bahçede heykel. Bir oyuncak da bu bastığınız yere. Bir, iki, üç… başla.
Bu şekilde dört bahçeye de birer oyuncak koyarlar. Çadırın dışındaki çizgide buluşuruz.
Ben: Arda şimdi sadece sen her bahçeden sıra ile kendi koyduğun oyuncakları bulacaksın. Ve onları alıp benim yanıma getireceksin. Ona kadar sayacağım. Hazır mısın?
Bu sayede tüm çocuklar kukla okulunun önündeki bahçelerden kendi oyuncaklarını bulmaya çalışırlar.

Oyun Türü: Oyunu Okumak (Tam yapılandırılmış oyun)
Katılan Gurup: 5 - 6 yaş

Oyunun Süresi: 15-20 dakika (bir gurup için)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder