3 Eylül 2014 Çarşamba

Harikalar Diyarında Kuklalarla Oryantasyon

Birinci gün Uygulamaları;
Sabah kukla oyunumuzla başladık. Oyunumuz, kaşık kuklaların okula başlama sevincini gösterdi. Okula gittiklerinde ise okullarının boyasız olduğunu gören kuklalar çok üzüldü. Okullarını nasıl renklendirebileceklerini düşündüler.
Ben: Çocuklar, peki biz kukla arkadaşlarımızın okulu için bir şey yapabilir miyiz?
Çocuklar: Boyayalım.
Kaşık kuklalarımız tam çok mutlu olmuşken sayılarının çok az olduğunu fark eder.
Kukla: Keşke, kukla okulumuzda daha çok arkadaşımız olsa!
Ben: Çocuklar. Size bir sürprizimiz var. Hepinize birer kaşık arkadaş vereceğiz. İstediğiniz gibi boyayabilirsiniz. Öğretmenlerinizle beraber onlara bir çift göz de takacaksınız. Akşam evinize götürdüğünüz kuklanıza anne-babanızla istediğiniz gibi kıyafet ekleyebilirsiniz.

İkinci adımda, öğretmenleri çocuklarla birlikte tahta kaşıklara boyama yaptılar. Kuklalarınıza göz taktılar.
Üçüncü adımda, kuklalarımızı alıp okulumuz ortak alanında kurduğumuz çadırın içine yerleştirdik. Haydi çocuklar şimdi kukla arkadaşlarımıza söz verdiğimiz gibi kukla okulumuzu boyayalım.





İkinci gün uygulamaları;
Güne yine kukla oyunu ile başladık. Kaşık kuklalarımız çocukların boyadığı okullarını çok severler. Boncuk, Zeytin ve okulumuzun diğer oyuncakları kaşık kuklalar okulunun çok güzel olduğunu ama bir bahçeleri olmadığını konuşurlar.
Ben: Çocuklar, kukla okulumuza bir bahçe yapmaya ne dersiniz?
Çocuklar kuklalarına bir bahçe yapmaya söz verirler.
İkinci adımda, kukla çadırımızda buluştuk. Çember düzeninde oturduk. İlk olarak kuklalarımızın ismini söyledik. Daha sonra kuklalarımız sahiplerinin isimlerini söylediler. Çalışmamızın devamında kuklalarımızı ortaya attık ve kendimize ait olmayanı aldık. Aldığımızın ismini hatırlamaya çalıştık ve kuklayı gerçek sahibine verdik.
Üçüncü adımda, kuklalarımıza söz verdiğimiz gibi çeşitli materyallerden bahçe yaptık.



Üçüncü gün uygulamaları;
Birinci adımımıza yine kukla gösterimiz ile başladık; Kaşık kuklalarımız, her gün okula gelmek ne kadar da keyifliymiş düşüncesindedir. Parkta oynarlar, kaydıraktan kayarlar, birbirleri ile oynarlar. (Bu sayede günün devamında oynayacağımız oyunu kuklalar ile modellemiş oldum.)

İkinci adım, altı yaş gurubumuzu iki ayrı, beş yaş guruplarımızı üç ayrı gurupta kukla çadırımıza aldık. Ve sabah kukla oyunumuzda çocukların gösteride izlediği oyunları bu sefer çocuklar kendi kuklalarına yaptırdı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder