Birinci gün Uygulamaları;
Sabah kukla oyunumuzla başladık. Oyunumuz, kaşık kuklaların
okula başlama sevincini gösterdi. Okula gittiklerinde ise okullarının boyasız
olduğunu gören kuklalar çok üzüldü. Okullarını nasıl renklendirebileceklerini
düşündüler.
Ben: Çocuklar, peki biz kukla arkadaşlarımızın okulu için
bir şey yapabilir miyiz?
Çocuklar: Boyayalım.
Kaşık kuklalarımız tam çok mutlu olmuşken sayılarının çok az
olduğunu fark eder.
Kukla: Keşke, kukla okulumuzda daha çok arkadaşımız olsa!
Ben: Çocuklar. Size bir sürprizimiz var. Hepinize birer
kaşık arkadaş vereceğiz. İstediğiniz gibi boyayabilirsiniz. Öğretmenlerinizle
beraber onlara bir çift göz de takacaksınız. Akşam evinize götürdüğünüz
kuklanıza anne-babanızla istediğiniz gibi kıyafet ekleyebilirsiniz.
İkinci adımda, öğretmenleri çocuklarla birlikte tahta
kaşıklara boyama yaptılar. Kuklalarınıza göz taktılar.
Üçüncü adımda, kuklalarımızı alıp okulumuz ortak alanında
kurduğumuz çadırın içine yerleştirdik. Haydi çocuklar şimdi kukla
arkadaşlarımıza söz verdiğimiz gibi kukla okulumuzu boyayalım.
İkinci gün uygulamaları;
Güne yine kukla oyunu ile başladık. Kaşık kuklalarımız
çocukların boyadığı okullarını çok severler. Boncuk, Zeytin ve okulumuzun diğer
oyuncakları kaşık kuklalar okulunun çok güzel olduğunu ama bir bahçeleri
olmadığını konuşurlar.
Ben: Çocuklar, kukla okulumuza bir bahçe yapmaya ne
dersiniz?
Çocuklar kuklalarına bir bahçe yapmaya söz verirler.
İkinci adımda, kukla çadırımızda buluştuk. Çember düzeninde
oturduk. İlk olarak kuklalarımızın ismini söyledik. Daha sonra kuklalarımız
sahiplerinin isimlerini söylediler. Çalışmamızın devamında kuklalarımızı ortaya
attık ve kendimize ait olmayanı aldık. Aldığımızın ismini hatırlamaya çalıştık
ve kuklayı gerçek sahibine verdik.
Üçüncü adımda, kuklalarımıza söz verdiğimiz gibi çeşitli
materyallerden bahçe yaptık.
Üçüncü gün uygulamaları;
Birinci adımımıza yine kukla gösterimiz ile başladık; Kaşık
kuklalarımız, her gün okula gelmek ne kadar da keyifliymiş düşüncesindedir.
Parkta oynarlar, kaydıraktan kayarlar, birbirleri ile oynarlar. (Bu sayede
günün devamında oynayacağımız oyunu kuklalar ile modellemiş oldum.)
İkinci adım, altı yaş gurubumuzu iki ayrı, beş yaş guruplarımızı
üç ayrı gurupta kukla çadırımıza aldık. Ve sabah kukla oyunumuzda çocukların
gösteride izlediği oyunları bu sefer çocuklar kendi kuklalarına yaptırdı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder