1 Ekim 2014 Çarşamba

30 Eylül HOP Uygulamaları

Pinpon Toplarından Kuklaya Dönüşmek
Bu haftanın çocuklarla çalışılan konularından biri ‘ben kimim?’. Çocuklarımızın hem fiziksel hem de soyut özelliklerinin ele alındığı bir dizi etkinliğe ben de kukla oyunumda bedenimizin işlevini ele aldım.
Kuklamın yapması gereken basit bir iş vardır. Sahnenin ucundaki piyanoyu çalmak. Ama oraya kadar yürümesi, sandalyeyi taşıması, piyanoyu görmesi ve parmakları ile çalması gerekmektedir.
Ben: Çocuklar kuklalarımı evde unutmuşum. Bugün kuklalarımdan biri  piyano çalacaktı. Şimdi hemen bir kukla yapmam gerekli.
Daha önceden hazırladığım pinpon toplarının içine lastik geçirerek elimi, dizimi, ensemi, ayaklarımı kuklaya dönüştürdüm. Sadece ayakları olan bir kukla piyano çalmaya çalıştı. Gözleri ensesine konulan bir kukla ters hareket ederek işini görmeye çalıştı. Sadece eller sandalyeyi taşımaya çalıştı.




Bir İnsan Bedeni İle Drama İzleği
Yuvarlak bir kafa, dikdörtgen şeklinde bir gövde, kollar, iki çubuk gibi ayak. İlk oyunumuzu çemberde rüzgar nereden esiyor oynadık. Sorularımız daha çok fiziksel özelliklerimiz ile ilgiliydi. İlk oyunumuz bitince  çocuklar sandalyelerinin altındaki kağıda bir yuvarlak çizdi. İkinci oyunumuzda kalın bir iple dikdörtgen yaptım. Sorunun yanıtı evet olanlar dairenin içinde heykel oldu. Sorular sevdiğimiz, sevmediğimiz şeyler üzerine idi. Oyun bitince çocuklar dairenin altına dikdörtgen çizdiler. Üçüncü oyunumuz kollar ile havaya şekiller çizmekti. Aynı şekilleri çok ağır çekimde bir daha yapmalarını istedim. Bu sefer resmimize kollarımızı ekledik. Dördüncü adımda çubuklarımızı sıra ile yere koyduk. Sonunda ortaya çıkan şeklin neye benzediğini herkes kulağıma fısıldadı. Herkes yerdeki çubuklar bütününden farklı bir anlam çıkardı. Çalışma bittiğinde ortaya çıkan resme her çocuk istediği eklemeleri yaptı. Birbirinden farklılaşan resimleri çocuklar birbirlerine gösterdi. Hepsinin farklı olduğunu görünce şu soruyu sordum.
Ben: Çizdiklerinizin hiç biri diğerinin aynı değil. Neden?

Oyunun Türü: Drama etkinliği (Tam yapılandırılmı oyun)
Katılan Gurup: 5-6 yaş

Oyunun Süresi: 40 dakika



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder