22 Ekim 2014 Çarşamba

22.10. H.O.P. Nesli Tükenen Hayvanlar

Bütün çocuklar sandalyelerinde geniş bir daire olacak şekilde oturur. Büyük bir dünya küresinin üzerine üç hayvan yapıştırılır.  Tavşan-Balık-Kuş

Birinci adım;
Ben: Bunlardan hangisi kara hayvanı. (çocuklar diğerlerinin görmeyeceği biçimde gelip o resmin üzerinde dokunur. Hepsi tamamlanınca…) Çocuklar bakın bu dünyanın üzerinde kara parçalarını görüyor musunuz? Ne kadar çok hayvan, pek çok farklı tür yaşıyor. Ben bir özellik söyleyeceğim. Siz o özelliğin olduğu bir hayvan söyleyeceksiniz. Ve ben beşe kadar sayacağım. Siz o hayvanın taklidi ile yeni bir yuvaya geçeceksiniz tamam mı?
Çocuklar: Eveeet.
Ben: Toprağın altında yaşayan bir hayvan.
Çocuklara farklı özellikler sordum. Yanıtını verdikleri hayvanın taklidi ile yer değiştirdiler. Oyunun sonlarına doğru sandalye eksilttim.
Ben: Önce tüm hayvanların yuvası vardı ama zamanla bazı hayvanların yaşadığı ormanlara insanlar yollar, oteller, fabrikalar yapmaya başladı. Gördüğünüz gibi bazı hayvanların yaşam alanları yok oldu.

İkinci adım;
Ben: Bunlardan hangisi kuş. (çocuklar gösterince…) Çocuklar şimdi de bana bir kuş ismi söyleyince yerden yüksek oynayacağız. Yani sandalyeler sizin ağacınız olacak. Saydığım sayı sonunda bir ağaca çıkmamış olursanız bir ağaç eksilecek.
Çocuklar sıra ile karga, serçe, kartal, güvercin vb. dedi. Oyun içinde sandalyeler eksilmeye başladı.
Ben: Buradaki kuşların evi neden azalmış olabilir?
Çocuklar yorumlar.

Üçüncü adım;
Ben: Dünyanın ne kadar çok kısmı sularla kaplı, görüyorsunuz değil mi? Denizde ne kadar çok canlı var. Sıra ile çıkıp ‘konuşmadan’ bedenimizle bir deniz canlısını taklit edelim.
Çocuklar ahtapot, köpekbalığı, istiridye gibi deniz canlılarını taklit etti.
Ben: Biliyor musunuz çocuklar bazı deniz canlıları yaşadığı yeri terk etmek zorunda kalmış, neden?

Dördüncü adım;
Ben: (Eski bir şemsiyeyi açıp kapayarak) Ben bilge bir ağacım, gölgeme toplanın dünyanın dört bir yanından gelmiş canlılar. Bazı hayvan türleri toplu halde yerlerini değiştiriyor, bazı hayvan türlerinin ise nesli tükeniyormuş. Birbirinizle konuşun. Neden olduğunu, neler olduğunu bana da anlatın.

Oyun Türü: Drama Etkinliği (Tam yapılandırılmış etkinlik)
Katılan gurup: 5-6 yaş gurupları
Oyunun süresi: 30’





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder