15 Ekim 2014 Çarşamba

H.O.P. - Kedimize Barınak Yapmak

Bir kutuyu kedi barınağı olacak şekilde kestim. Her yüzeyini kaplayacak straforları da keserek numaralandırdım. Çalışma şu yönerge ile başladı.
Ben: Minik kedimiz için zor bir gün. Havalar çok soğudu. Kar yağıyor. Hem barınacak bir yere, hem de yiyeceğe ihtiyacı var. Ona yardımcı olmak ister misiniz?
Çocuklar: Evet.
Ben: Yapacağımız şey çok basit. Sırası ile her numara yazan straforu kendi alanına denk gelen yüzeye yapıştıracağız. Her bir numaradan sonra bir oyun var. O oyunu oynadıktan sonra ikinci yüzeyi yapıştırabiliriz.

Birinci Oyun: Müzikle yürürken yaz mevsiminde olan bir şey düşünelim. Müzik kesildiğinde düşündüğümüz şeyin heykelini yapalım. Aynı uygulamayı ilkbahar ve sonbaharda da yapalım.
Ben: Çocuklar hangi mevsimi yapmadık.
Çocuklar: Kış.
Ben: Kedimizin kış mevsiminde çok soğuklardan barınması için barınağımızın sıradaki duvarını yapıştıralım mı? Sırada hangi numara var?
Çocuklar: İkiiii. (İkinci straforu da yapıştırdım.)
Ben: O zaman ikinci oyunumuzu oynayalım.

İkinci oyun: Her çocuğun sandalyesinin altına girmesi ile oyunumuz başlar.
Ben: Hepiniz bir kedi barınağındasınız. Ben değiş deyince bir barınaktan diğerine geçeceksiniz. Son giren kedi daha çok üşür, dikkat edin ve kedinizi üşütmeden barınağınıza girin.
Oyunu belli bir süre oynadıktan sonra barınağımızın üç numaralı straforunu koyduk.

Üçüncü oyun: Çember düzeninde oturduk ve aşağıdaki başlangıçtaki hikayenin devamını çocuklar getirdi.
Ben: Kedimizin barınağı daha tamamlanmamıştı. Hava birden çok soğudu. Kedi sıcak bir yer bulmak için yürümeye başladı…

Hikaye tamamlama oyununu oynadıktan sonra dördüncü straforumuzu da barınağımıza koyduk. Hikayenin vardığı yere göre ikili doğaçlamalar yapıldı.
Bir gurupta kış uykusunda rahatsız edilen ayı ile kedi, diğer bir gurupta bir teyze ile kedi, başka bir gurupta köpek ile kedi konuştu. Her çocuk bu ikili konuşmaları farklı sürelerde ve farklı düzeylerde (verimlilikte) doğaçlama oynadı.

Son adımda eksik kalan tek bir yüzeye de straforumuzu yerleştirdik. Ben oyun sürecinde yaratılmış olan tüm unsurları bir araya getirdim. Yarım saat boyunca yaptığımız her şey hikayemi oluşturdu. Kedimiz barınağına girdi. Girerken de oldukça mutluydu. Çünkü harika çocuklar oyunlar oynarken, bir yandan da bir kedi barınağı yapmışlardı.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder