9 Mart 2014 Pazar

Una Yazı Yazmak

"Ödev Tutumlarına Sıradışı Bir Yaklaşım" konulu atölyemde bugün değerlendirme sürecinden;

İki saatlik verimli bir atölye çalışmasının ardından çocuklar çizgi arkadaşlarını renklendirmeye köşelerine çekildiler, büyükler de konu ekseninde düşüncelerini paylaştılar.

-Ödevi yapması için ödüllendirmeyi tercih ediyorum.
-Çocuğum oyunla birlikte ödevi harmanlamada zamanını iyi kullanamaz.
-Zamanımın çok fazla olmuyor.
-Çocuk okuldan çok yorgun geliyor. Biz bütün gün yoruluyoruz, günün stresi de oluyor. Bu hayat temposu çok zor.
- Dış motivasyonu, iç motivasyondan daha fazla kullanıyoruz. Aslında korkutmadan bunu nasıl sağlayacağımızı bilemiyorum.


Sonra bir anneden günün hikayesi geldi: Benim çocuğum okuma yazma öğrenmede çok zorlanıyordu. Evde bunu eğlenceli hale getirmek için neler yapabileceğimi araştırdım. Bir tepsiye un koyup harfleri orada oynayarak öğrenmeye başladı. Hem çok eğlendi, hem de öğrenme sürecine katkısı oldu.

Ben de bu güzel paylaşımın ardından dünkü duvar hikayemi paylaştım. Şikayetçi tonda olan herkeste olumlu yönde bir değişim başladı.

Çalışma aşağıdaki günün sözü ile tamamlandı.
Çocuğun dünyasında ödev zeytinyağı, oyun su gibi içiçe geçmez iki şey olmamalı. Su ve şeker gibi birbirine karıştırabilmeli, çocuğun doğasına uygun hale getirilmiş bir şerbet yapmalıyız.


 
Anne babalar çocukları oynarken, çocuklar çok eğlendi.

Çizgi arkadaşımızı renklendirirken.

Yapacağımız tartışma öncesi ilgili cümleler ve makale bölümlerini okurken.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder