14 Mart 2014 Cuma

Sanat Olimpiyatları - 2

Dün Sanat Olimpiyatları'nın fikir olarak nasıl doğduğunu yazmıştım. Bugün ise uygulamayı nasıl yaptığımızı paylaşacağım.

Rehber öğretmenimiz ve ilgili idarecimiz uygulamadan bir kaç gün önce sınıfları dolaşarak çocukları ve sınıf öğretmenlerini olimpiyatlar hakkında bilgilendirdi. Çocuklar dörderli ve beşerli olmak üzere takımlarını kurup, takımlarına birlikte isim verdiler.

Uygulama günü sınıflarında her grup için bir renk olacak şekilde tulumlarını giydiler. Aynı renk tulumlar çocuklara takım vurgusu yaparken aynı zamanda resim etkinliğinde üstlerini başlarını da rahatlıkla kirleterek çalışmalarına olanak sağladı.

Okulun konser salonu çocuklar için beş istasyona ayrıldı ve sanat olimpiyatı teması ile süslendi. Dans, Müzik, Drama, Resim ve Zeka Oyunları üniteleri çocukların uygulamayı daha da ciddiye almalarını sağladı.

Çocuklar alana geldiğinde onlara kısaca olimpiyatların çıkış hikayesi ve olimpiyat ruhunun ne olduğunu anlattık. Sanat olimpiyatlarında çıkan ürünün değil de, onlara verilen sürede grubun birbirleri ile uyumunun, dayanışmalarının olimpiyat hakemlerince (sanat eğitmenlerimiz) değerlendirileceğini belirttik. Sırası ile olimpiyat hakemlerimizi tanıtıp, çocukları istasyonlara dağıttık. Her istasyonda ilgili sanat eğitmeni arkadaş onlara 10 dakikada gerçekleştirebilecekleri işleri anlattı ve süre eş zamanlı başladı.

Örneğin: Müzik öğretmenimiz çocukların içinde boza, kış, tatil vb. kelimlerin olduğu bir şarkı yazmaları ve seslendirmelerini istedi. Süreç boyunca da çocukların çalışmalarını gözlemledi.

Dans köşemizde Miray ve Hakan öğretmen çocuklarla

On dakika sonunda her istasyondaki iş hakemlerce değerlendirildi ve gülen yüz, üzülen yüzlerle bu değerlendirme paylaşıldı. Takımların isminin yazdığı tahtalara bu gülen yüzler eklendi. Bu süreç her takımın her istasyonda on dakikalık iş üretmesi ile devam etti.

Uygulama bittiğinde çocuklara eğlenip eğlenmediklerini, olimpiyat ruhunu grupları ile yaşayıp, yaşamadıklarını sorduk. Hepsi coşkuyla çok keyif aldıklarını paylaştı. Puanları toplayıp bir galip açıklamanın bu aşamada önemli olup olmadığını sorduk, çoğu kendinden önemli olan kazanmak değildi diye bilgiç bilgiç yanıt verdi.

Deniz öğretmen küçük bestekarlarla

Sonra onları öpücüklerle sınıflarına yolladık.

Bu çalışmanın özü: Sanatta yarıştıran ve ayrıştıran olmamayı; paylaştıran olmayı hem de okulumuzun en rekabetçi yaş grubu ile deneyimledik. Ve bir saatin üzerinde her istasyonda istisnasız birbirine sarılarak, kafa kafaya vermiş küçük çocukları gülümseyerek izledik. Sakin, çok sakin ve huzurlu bir çalışmanın nasıl yapılabildiğini kendimize ve sınıf öğretmenlerine gösterebilmiş olduk.


Zeka oyunlarında çocuklar oylamalarda bile işten kafalarını kaldırmadılar

Olimpiyat başkanımız resim istasyonunda görev verirken

1 yorum:

  1. Sanat Olimpiyatlarımızı başarıyla ve amacına uygun bir sekilde tamamladık..Fakat bu faydalı etkinliğin bitmesine üzüldüm..öğrecilerimi bu grup içi çalışmaları sayesinde çok daha iyi tanıma ve anlama fırsatı buldum on dakika gibi kısa bir sürede oldukça yaratıcı ürünler çıkardılar ortaya..Emeği geçen tüm meslektaşlarıma ve Sanat Direktörümuz Nedim Buğral'a çok teşekkür ederim.Müzik Öğretmeni Deniz Karanfil.

    YanıtlaSil