13 Mart 2014 Perşembe

Sanat Olimpiyatları - 1

Okulumuzda (Şahinkaya Koleji - Bursa) üç gündür uyguladığımız ve her uygulamasında ayrı bir kıvanç duyduğumuz Sanat Olimpiyatları'nı üç ayrı yazı ile anlatacağım. Bugün sanat olimpiyatlarının çıkış hikayesini, yarın uygulamada neler yaptığımızı, üçüncü yazımda ise yapılan iş ile ilgili değerlendirmeleri paylaşacağım.

Tarih: Ara tatil
Yer: 2.sınıflar öğrenci şura toplantısı

İlk dönem değerlendirmeleri ve çocukların gelişiminin paylaşıldığı toplantıda ikinci sınıf öğrencilerimizin paylaşma, bir arada bir iş yapabilme becerilerinin genel olarak geliştirilmesi gerektiği konusunda tüm öğretmen arkadaşlar fikir birliğine varmışlardı. Bu durum etrafında öğretmen arkadaşlar görüşlerini belirtirken 2.sınıflar resim öğretmenimiz Gözde Kükrek, çocukların gruplar halinde birbirleri ile paylaşarak yapabilecekleri bir sanat organizasyonu geliştirebileceğimizi önerdi. Çocukları istasyonlara ayırarak yapacağımız bu işe daha orada "Sanat Olimpiyatları" ismini verdik.

Mesleğe daha bu yıl başlayan bu genç öğretmen arkadaşımızın önerisi tecrübeli rehber öğretmenimiz Hatice Süsler ve ilköğretim okulu müdür yardımcımız Nermin Rençber tarafından da coşkuyla karşılandı ve desteklendi. İkinci dönem başladığında bir dizi toplantı yaptık. Sanat zümresindeki diğer sanat disiplinlerindeki eğitmen arkadaşların da projeyi fazlasıyla sahiplenmeleri ve katkı vermeleri ile sanat olimpiyatlarının tasarımı son halini aldı. Yaklaşık iki hafta önce de uygulama için gerekli hazırlıklar başladı. Olimpiyat alanı ve çocukların formaları için vaktinde işler üretildi.

Günün farkındalığı (kendime :) ):
* Ne işim var bu toplantıda diye kendi kendime söylendiğim yerden bir sorun çözümü için harika bir iş çıkabileceğini öğrenmiş oldum.
* Çocuklar için çok yararlı olabilecek ve çocuk dünyasına bu kadar içten değebilecek yararlı işleri öneren öğretmenin illaki tecrübeli olmaya ihtiyacı olmadığını gördüm.
* Hep fikir üretmenin değil, üretilen bir fikri geliştirmenin keyfini yaşadım. Bunu sanat zümresindeki diğer arkadaşlarımın da  böyle hissettiğini gözlemledim.
* Üç gündür çocukları izlediğimiz her andan gurur duyarak, oyunla eğitime ve bunun uzantısı çocuğa oyunla eğitim ortamı yaratmaya olan inancım katlanarak arttı.

Bir sonraki yazı uygulamaya dair olacak.

Teşekkürler içindeki çocuğu günümüz çocukları ile buluşturan eğitmen arkadaşlara...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder