Olumlu etkileri,
* Aile verilen ödevlerle ilgili bazı sorularına anında yanıt alabiliyor.
* Öğretmen çocukların ödevlerle ilgili düşüncelerini oyunla, üçüncü alan yaratarak) öğrenebiliyor.
* Öğretmen velilerinin ödev konusunda yaşadıklarını görme, gerekirse özeleştiri yapma fırsatı buluyor.
* Ödevin niteliği ve niceliği tartışmalarında beklentiler karşılıklı, olumlu paylaşım koşullarında tartışılabiliyor.
Olumsuz etkileri,
* Bazı yönergelerin yanıtı öğretmen olmasa çocuklar ve aileleri tarafından daha farklı (daha gerçek) yanıtlanabilir.
* Aileler ödevi tartışmakla, öğretmeni sorgulamak-değerlendirmek ayrımını yapamayıp, nezaketle hareket ediyor. Bu da ödevi derinlemesine sorgulamayı engelliyor.
Tüm bunlara ek olarak bu çalışmanın okul dışında bağımsız bir alanda, tarafsız bir atölye yürütücüsü ile, her tarafın (öğrenci-öğretmen-veli) eşit algılanıp birbiri ile iletişim kurduğu bir mantıkta yürütüldüğünü de belirtmeliyim.
Atölyenin ilk bölümünden bir egzersiz
Çizgi arkadaşımızı adım adım yaparken, oyun oynadık
Anne-babalar çocuk oldular, ödevlerini konuştular
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder