30 Ocak 2015 Cuma

Oyunun Her Türüne Açık Olmak

Drama kursu için planlarımız grup etkileşimi üzerine olur. Belli sayıda çocukla oynanan oyunlar verimli oluyor. Dramatizasyonlar, doğaçlamalar ve diğer yapılandırılmış uygulamalar da belli sayıda çocukla verimli oluyor. Bu yüzden yıl boyu çalışacağımız gurupların belli sayıların altında olmamasına, tabii ki çok kalabalık da olmamasına önem veriyorum. Kurs sürecinin belirli zamanlarında ise -hava muhalefeti, ara tatil vs.- öngöremediğim biçimde az sayıda çocukla çalışmak zorunda oluyorum. Tıpkı geçtiğimiz Salı Mavi Balon'da dört çocukla çalışmak zorunda olmak gibi. 
Bu gibi durumlarda da planlarımı drama temelli uygulamalar yapardım. Çoğunlukla çocuklar için daha yorucu, eğitmen için daha sıkıcı ve verimliliği şüpheli uygulamalar oluyordu. Geçtiğimiz yılın sonundan beri eksen işimi dramadan oyuna kaydırmış olmam, kendimi oyun çalışanı-oyun sağlayıcısı olarak tanımlıyor/algılıyor olmam bu gibi uygulamalarda beni esnetti.
Bu Salı çocuklarla birlikte geliştirdiğimiz bir odaklanma, strateji oyunu bu esnekliğin bir ürünü. Rutin çalışmalarda daha sessiz duran B. bu oyunda çok başarılıydı. arkadaşları tarafından sıkça övüldü. Oyun oynarken kendilerini ifade etme, birbirlerini yorumlama fırsatları buldular.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder