6 Ocak 2015 Salı

Kukla Gösterimizde ve Drama Geçiş Nesnemizde “Vücudumuz”

Zeynep’in Vücudunda Yaptığı Yolculuk
Bugün kar yağmasını fırsat bilerek oyunumuza Zeynep ve Berke’nin kar ile oynamasıyla başladık. Kardan adama vücut yaparken Zeynep ve Berke vücudun farklı(el kol bacak diz parmak kulak burun vs.) yerini bilmeye ve kardan adamda uygulamaya çalışır. Ağzı tamamlanan kardan adam Zeynep ile konuşur ve eve gittiğinde c vitamini almasını, portakal yemesini öğütler.
Anlatıcı: Zeynep’in hayal gücü geniştir. Tıpkı dışarda kardan adamla yaptığı hayali konuşma gibi bu sefer de portakal ile konuşur.
Zeynep: Birazdan vücudumda bir yolculuğa çıkacaksın. Keşke ben de senin yerinde olabilseydim. İçimde neler var çok merak ediyorum.
Ve bu sefer Zeynep’in iç organlarında yaptığı eğlenceli gezi onun midesi, kalbi, akciğerleri, karaciğeri, bağırsakları, yemek borusu, dili vs. ile tanışmasını sağlar.




Oyunlarımızda Geçiş Nesnesi Olarak “Vücudumuz”
Bir öğrencimizi yerdeki kocaman kağıdın üzerine yatırdık. Yerdeki öğrencimizin etrafından çizgi geçerek bir tane çizgi arkadaşımız oldu.
Ben: Evet çocuklar, sizce hayali arkadaşımızın neyi eksik?
Çocuklar: Göz, burun, parmak vs.
Sıra ile bir çocuk eksik gördüğü bir organı çizdi. Ben de o çizilen ile ilişki kurabileceğimiz bir oyun oynattım.
Göz: Gözler kapalı arkadaşını taşıma oyunu.
Kulak: Çıkardığım sese gözler kapalı gelme oyunu.
Burun: Neyin kokusu tahmin et oyunu.
Ağız: Ses  ile ilişkili bir oyun.

El: Parmakla arkadaşının sırtına çiz, arkadaşın tahmin etsin oyunu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder