3 Ocak 2018 Çarşamba

Bir Oyun, Bir Hikaye - Skelly


Oyunun İsmi: Skelly
Oyunun Tarifi: Misket oyunundaki kuyular gibi kağıdın köşelerine daireler çizdik. Ortaya da bir kare. Dairelere birden dörde kadar rakam yazdık. Kareye de beş yazdık. Kendimize bir de başlangıç noktası çizdik. Gazoz kapağını başlangıç noktasına koyduk. İşaret parmağımızla dürterek bire, birden ikiye ve bu şekilde beşe kadar her hamlemizi sayarak geldik. Beşe gelince aynı yolu takip ederek geri döndük. Ben en iyi 26 hamlede başladığım yere döndüm. Çocuklar da saydı. İkinci adımda birer oyun zeminini önümüze koyduk. Sırayla oynadık. İlk başladığı yere dönen kazandı.


Oyunun Hikayesi: Bu oyun New York sokaklarında oynanıyormuş. Bir kitapta gördüm. İlk olarak geçen yıl bir aile etkinliğinde kendi oyuncağımızı üretme örneği olarak oynatmıştım. Malzeme basit. Karton ve gazoz kapağı. Tabii esas oyun alanı sokaklar ve tebeşirle ya da kiremitle çizerek de oyun alanı oluşturulabilir. Oyunu birinci sınıf öğrencileri ile oynadım. Hedefim kendi oyun zeminlerini yapabilme deneyimi ve daha çok sokak oyunu deneyimi elde etmeleri. Bugün bazı öğrencilerim "öğretmenim  bize hep gazoz kapakları ile oyun oynatıyorsun" dedi. Ama ders bittiğinde ceplerinde gazoz kapakları ile çıkarken hepsi bir hazine taşıyor gibiydi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder