17 Ağustos 2018 Cuma

Eğitimsel Oyun - Ders Dışına Uzanmak


Çağdaş Öncü Okulları öğretmenleri “oyun tabanlı eğitim” uygulamaları tasarımı ve derslerinde kullanımı konusunda çok fazla yol aldı. Bu yüzden artık hizmet içi eğitimlerde genel uygulamalardan daha daralan alanlarda uygulamalar üzerine atölyeler yapmaya başladık. Bu yazının konusu da teneffüslerde ve aile ile ev ortamında ünite tekrarlanacak oyunlar geliştirmek.



Çalışmaya matematik, fen, Türkçe ve sosyal bilgiler alanlarından tüm ortaokul öğretmenlerimiz katıldı.
Birinci adım, tüm öğretmenlerimizle eğlenceli ısınma oyunları oynadık.
İkinci adım, bir gazete sayfasını kullanarak nasıl oyunlar üretebileceğimizi oynayarak deneyimledik.
Üçüncü adım, öğretmenlerimiz dört gruba ayrıldı. Birinci grup, iki öğrencinin teneffüste oynayabileceği bir oyun,
İkinci grup, dört öğrencinin sınıfta uygulayabileceği bir oyun,
Üçüncü grup, öğrencinin ailesi ile oynayabileceği bir oyun,
Dördüncü grup, sosyal medyada oynanabilecek bir oyun tasarladı.
Değerlendirme: dört grubun da tasarladığı oyunlar hem uygulanabilir hem de öğrencilerin keyifle eğitim süreçlerini kendi istekleri ile devam ettirebilecek nitelikte oldu. Halen tasarım aşamasında olan oyunlar okulumuzda kullanılacağı için burada şu anda maalesef paylaşılamamaktadır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder