Başlığa Yüksekova dememin nedeni hiç gitmediğimiz bir yere
dernek kuruluş felsefemizin ulaşma ihtimalimiz. Peki, kamusal alanda oyunun
önemi ve işlevi konusunda deneyimlerimiz buradan Yüksekova’ya nasıl ulaşıyor?
Hikaye Yüksekova’da zorunlu görev yapan Dr. Okan Aydın ile
başlıyor. Bursa’da Patika ‘Paylaşımcı Toplumsal İyilik Kampanyaları’ isimli bir
derneğin kurucusu olan Okan Aydın sosyal sorumluluk alanlarında faaliyet
gösteren bir gönüllü grubu ile birlikte insanların hayatına değiyor. Hakkari
Yüksekova’ya da bu değerli alışkanlığı ile birlikte giden Aydın görev yaptığı
yerde bir okula yardım girişiminde bulunuyor. Fakat okulun müdüründen aldığı
yanıt Okan Aydın’ın bambaşka bir proje üretmesine neden oluyor. Kısaca müdürün
yanıtı, okula ve bölgesine maddi yardımdan çok, gençlerin eğitimini ve sosyal
hayatını destekleyecek sürdürülebilir projelerin yapılması. Devamındaki süreç
Okan’ı Yüksekova’da Gençlik Merkezleri’nde ve aileye dönük çalışmalar yürüten
birimlerde çalışan profesyonellerle çalışmaya sürüklemiş.
Hedef: gençlere temas eden kamu kurumlarındaki eğitmenlere
yetkinlik konusunda destek olmak. Bu hedef doğrultusunda sekiz misafir eğitmene
grup dinamiği, gönüllülük, ekip çalışma becerisi, gençlerle çalışma, proje
bazlı düşünme/proje döngüsü, yaygın eğitim metodları başlıklarında eğitimler
verildi.
Biz Oyun Hareketi Derneği olarak bu eğitim sürecinin başında
grup dinamiği, ekip çalışmaları atölyelerini üstlendik. Ve hem bu atölyelerde,
hem de süreç boyu yaşadığımız paylaşımlarda oyunun hedeflenen projelerde yöntem
olarak nasıl kullanılabileceğini aktardık. Demokratik tutumlarda oyun,
projelerin sürdürülebilirliği için motivasyon unsuru olarak oyun, proje
çalışanlarının oyun sağlayıcısı olmaları için püf noktaları bu paylaşımların
merkezinde oldu.
Mart ayında ziyaret sırası bizde olacak ve karşılıklı
deneyim paylaşımları devam edecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder