Bu oyun
tarifi oyunun kendisi için değil, oyunun ortamına dair öneri ve görüşleri
içerir. Kumda kürek, kaşık (yoksa dal-sopa-taş) her çocuğun uzun süre
oynayacağı bir oyun alanı. Tasarımsal imkanlar sunar. Teröpatiktir. Motor beceri gelişimi için ideal
oyunlardandır. Çocuğun hayal gücünü tetikleyen insanlık tarihi kadar eski bir
oyundur. Sanırım hepimizin anılarında kumlarla oynamak vardır. Özellikle inşaat
önlerindeki kum tepeleri mahallemizin biricik Disneyland’ını oluştururdu.
Kumun tema
olarak kullanıldığı oyun alanları da son dönemlerde çoğalmaya başladı. En
keyifli uygulamalardan birini Mal Of İstanbul geçici oyuncak sergisinde
görmüştüm. İzmir Karşıyaka’da evrensel çocuk müzesinde de inşaat makinaları ile
birleştirilmiş kum makinaları ile çocukların ilgisini çeken bir oyun alanı
yaratılmış. Bursa’da bazı alışveriş merkezlerinde de ücret karşılığı çocukları kum oyun
alanlarında oynarken görebilirsiniz.
Kum oyun
alanını evinizde yapmanız için gerekli iki şey ar.
1) Oyun kum havuzunu 25,50,75 kg. veya
alanınıza göre daha fazla olacak şekilde sipariş verebilirsiniz. Kum havuzunu
endüstriyel almanızı özellikle tavsiye ederim. Kum oyun alanının (kumun) tozdan
arındırılması önemli. Arama motorlarına oyun kumu diye yazdığınızda alışveriş seçenekleriniz
karşınıza çıkacak.
2) Eğer evinizde, bahçenizde ya da
balkonunuzda kum oyun alanı yapmayı düşünüyorsanız fotoğrafta olduğu gibi ahşap
kasalar da yapabilirsiniz. Farklı boy leğenler de kullanabilirsiniz.
Okullar için hayalim ise genel kullanım alanlarında fotoğraftaki büyüklükteki alanlarda çocuklara bu oyun ünitesini yaratmak.
Şimdi bazı
itirazları duyar gibi oluyorum.
-Her tarafa
kumlar dağılacak,
-Çocuklar
birbirlerini kum içinde bırakacaklar, gözlerine saçlarına kum kaçacak,
-Bir sürü
çocuk aynı anda nasıl oynayacak,
-Kedi,
köpek, hayvanların tuvaletini yapması ile kum oyun alanları mikrop yuvasına
döner,
-Yağmur
çamurda oyun alanını nasıl sakınıp koruyacağız.
Tüm bunları
biliyorum. İyi bir oyun sağlayıcı ya da oyun dostu öğretmen/idareci bu engelleri aşıp çözüm üretebilendir.
Üstelik bunun için kendileri de değil, okuldaki ilgili bileşenlerle
(veli-öğretmen-kat görevlisi-öğrenci) bir arada çözüm hedefli bir araya gelirse
ortaya harika çözümler, işleyişler çıkar.
Hadi bir
yerden başlayalım…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder