2 Şubat 2020 Pazar

Kumlarla Oyun


Bu oyun tarifi oyunun kendisi için değil, oyunun ortamına dair öneri ve görüşleri içerir. Kumda kürek, kaşık (yoksa dal-sopa-taş) her çocuğun uzun süre oynayacağı bir oyun alanı. Tasarımsal imkanlar sunar. Teröpatiktir.  Motor beceri gelişimi için ideal oyunlardandır. Çocuğun hayal gücünü tetikleyen insanlık tarihi kadar eski bir oyundur. Sanırım hepimizin anılarında kumlarla oynamak vardır. Özellikle inşaat önlerindeki kum tepeleri mahallemizin biricik Disneyland’ını oluştururdu.



Kumun tema olarak kullanıldığı oyun alanları da son dönemlerde çoğalmaya başladı. En keyifli uygulamalardan birini Mal Of İstanbul geçici oyuncak sergisinde görmüştüm. İzmir Karşıyaka’da evrensel çocuk müzesinde de inşaat makinaları ile birleştirilmiş kum makinaları ile çocukların ilgisini çeken bir oyun alanı yaratılmış. Bursa’da bazı alışveriş merkezlerinde de  ücret karşılığı çocukları kum oyun alanlarında oynarken görebilirsiniz.

Kum oyun alanını evinizde yapmanız için gerekli iki şey ar.
1)    Oyun kum havuzunu 25,50,75 kg. veya alanınıza göre daha fazla olacak şekilde sipariş verebilirsiniz. Kum havuzunu endüstriyel almanızı özellikle tavsiye ederim. Kum oyun alanının (kumun) tozdan arındırılması önemli. Arama motorlarına oyun kumu diye yazdığınızda alışveriş seçenekleriniz karşınıza çıkacak.
2)   Eğer evinizde, bahçenizde ya da balkonunuzda kum oyun alanı yapmayı düşünüyorsanız fotoğrafta olduğu gibi ahşap kasalar da yapabilirsiniz. Farklı boy leğenler de kullanabilirsiniz.

Okullar için hayalim ise genel kullanım alanlarında fotoğraftaki büyüklükteki alanlarda çocuklara bu oyun ünitesini yaratmak.

Şimdi bazı itirazları duyar gibi oluyorum.
-Her tarafa kumlar dağılacak,
-Çocuklar birbirlerini kum içinde bırakacaklar, gözlerine saçlarına kum kaçacak,
-Bir sürü çocuk aynı anda nasıl oynayacak,
-Kedi, köpek, hayvanların tuvaletini yapması ile kum oyun alanları mikrop yuvasına döner,
-Yağmur çamurda oyun alanını nasıl sakınıp koruyacağız.
Tüm bunları biliyorum. İyi bir oyun sağlayıcı ya da oyun dostu öğretmen/idareci  bu engelleri aşıp çözüm üretebilendir. Üstelik bunun için kendileri de değil, okuldaki ilgili bileşenlerle (veli-öğretmen-kat görevlisi-öğrenci) bir arada çözüm hedefli bir araya gelirse ortaya harika çözümler, işleyişler çıkar.

Hadi bir yerden başlayalım…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder