15 Mart 2019 Cuma

Çemberin Gizemi - Matematik Oyunu


Aşağıda paylaşılan oyun tabanlı uygulama; Çağdaş Öncü Okulları Ortaokul Oyun Tabanlı Eğitim koordinatörü Banu Bozkurt ve Matematik öğretmeni Derya Baysal Teke tarafından dünya pi gününde 5-6 ve 7. sınıf öğrencilerine oynatılmak üzere tasarlanmıştır.

Çemberin Gizemi
Görev:
Öncelikle takımınıza bir isim belirleyin.
Daha sonra önünüzde duran malzemelerle size verilen eşyaların çevresini ve çapını ölçecek bir yöntem geliştirin. Ölçtüğünüz çevre ölçüsünü çap ölçüsüne bölün. Her bir eşya için ölçtüğünüz çap ve çevreyi bulduğunuz sayı ile birlikte size verilen kartona yazın. Bulduğunuz sayının diğer gruplar tarafından görülmediğine emin olun. 


Süre:
Strateji ve ölçüm yöntemini belirlemek için 5 dk, belirlenen ölçüm yöntemini kullanarak hesaplama yapmak, sonuçları yazmak ve takımınıza isim belirlemek için 20 dk süreniz olacaktır.

Sınırlamalar:
Bölüm 1 (5 dk):  Strateji ve ölçüm yöntemini belirlerken kesinlikle hiçbir malzemeye dokunulmayacaktır.
Bölüm 2 (20dk): Bu süre içinde belirlediğiniz ölçüm yöntemini deneyebilir, yönteminiz işe yaramazsa yeni yöntemler geliştirebilirsiniz. Sürenin sonunda kartona takım isminizi, ölçüm sonuçlarını ve bulduğunuz sayıyı yazmış olmalısınız. Süre bitti işareti ile beraber kartonu aranızdan seçtiğiniz bir arkadaşınız havaya kaldıracak. Eksik bilgi olan veya zamanında kaldırılmayan kartonlar dikkate alınmayacaktır.

Malzemeler:
·         Ölçüm yapılacak çembersel malzemeler (Çay tabağı, Yemek tabağı, Hulahop)
·         Yeteri uzunlukta ip
·         Cetvel
·         Makas
·         Kalem
·         Karton

Sonuç :
Kartonda yazan bilgiler bir matematik öğretmeni tarafından değerlendirilecektir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder