İlkokul 2. 3. 4. sınıf öğrencilerimizle "şöbidik kostik" isimli oyunu farklı kurallarla oynadık. Oyuna alternatif kurallar geliştirdik ve oyun şeklini çocuklarla birlikte çizdik. Bu etkinliğin hedefi oyunu hazır sunmak yerine teneffüslerde kendilerinin organize edebileceği şekilde oyunun kültürünü edinmeleri gerçekleşmiştir.
6.sınıf öğrencilerimize gerçekleştirmek istedikleri projeleri geçen hafta açık uçlu sorarak yazdırmıştık. Yazılan projeleri sıraladığımızda öğrencilerimiz sokak hayvanları ile ilgili proje gerçekleştirmek istediklerini belirtti. Bu projeleri yazan öğrencilerimizle okulumuzu dışından turladık. Sokak hayvanları için nereye neler yapabileceğimize karar verdik. Kuşlar için okul dış duvarlarına yemlik ve okulumuzun karşı arazisinde bulunan büyük ağacın altın da büyük bir kedi-köpek evi yapmaya karar verdik. Öğrencilerimiz şu an yapacakları barınakların eskizlerini ve maliyet araştırmalarını yapıyor. Ayrıca maliyeti karşılayabilmek için bir kermes planlamasına başladılar.,
6 B sınıfı öğrencilerimizle Fen Bilgisinin ilk ünitesi "Hücre" için oyunla eğitim etkinliği yaptık. Dersimiz, Banu öğretmenimizle birlikte planladığımız ünite destekleyici üç oyunla gerçekleşti. Görsel hafızaya bitki-hayvan hücresini kodlamayı geliştirici bir oyun, eşleştirme oyunu ve ünite içindeki kelime-kavramları hatırlatan bir oyun oynadılar.
Birinci sınıf öğrencilerimiz ve ailelerinin birlikte
katıldığı “Mangal Yelpazesi İle Yaratıcı Bir Yolculuk” isimli ‘sanata ekstra’
etkinliğimizi 10 Ekim Cumartesi günü gerçekleştirdik. Üç
adımdan oluşan etkinliğimizin ilk adımında eğitmenimiz çocuklarımızın hayal
ettiği karakterleri, yine çocuklarımızın hikayeye yön vermesi ile canlandırdı.
Etkinliğin ikinci adımında ise öğrencilerimiz ebeveynleri ile birlikte mangal yelpazeleri
ile istedikleri oyuncakları yaptı. Üçüncü adımda eğitmenimiz Buğral,
velilerimize okulumuzda oluşturmaya çalıştığımız oyun kültürünü, okul dışı
ortamlarda nasıl destekleyebileceklerini anlatırken, öğrencilerimiz de
sınıflarında yaptığı oyuncakları ile oynadı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder