Aşağıda paylaştığım proje adımları özel bir okulun ortaokul
öğrencileri ile üç yıl önce çalışılmıştır. Şimdi paylaşmak istememin nedeni ise
son birkaç ayda benden oyun isteyen öğretmenlerle paylaştığım görüşleri burada
da anlatmak yerine, nasıl uyguladığımı bu proje üzerinden örneklendirmek.
Bana göre okul tiyatrolarında önemli olan çocukların süreçte
öğrenebildikleri. Öğretmenler genelde sonuca odaklanmakta. Halbuki sürece odaklanıp; yerel tarihten,
bugünün bir haber ya da olayından yola çıkıp küresel ısınmaya; bir şiirden ya
da portreden, içinde bulundukları sınav belasına kadar pek konuyu kendileri
oluşturup sahneye taşıyabilirler.
Muradiye’de Bir Vampir Hikayesi; hem yerel tarihi, hem de
çingenelere yapılan ayrımcılığı oyun konusu yapmış bir projedir. Çalışmanın
adımları, oyun metninin nasıl oluştuğu ve metnin kendisi ile, projeye dair bazı
nitel değerlendirme notları aşağıdadır. Umarım bu uzun yazı gençlerle çalışan
tüm tiyatro çalışanlarına ve öğretmenlere yol gösterici olur.
Devamı;
http://mimesis-dergi.org/2015/04/egitimde-tiyatro-uygulamasina-bir-ornek/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder