Sevgi teması
etrafında yapılandırılmış etkinliklerimiz devam ediyor. Bugünün tam
yapılandırılmış oyunları aşağıdaki akış ile oynandı.
Birinci
adım, beş kalp yerde arka arkaya
duruyor. Her birinin yanına zıplıyoruz. En sevdiğimiz biri ya da bir şeyi
söyleyip diğer kalplere zıplıyoruz.
İkinci adım,
yerde kaç tane kalp var? (çocuklar sayar 30 olduğunu söyler.) Elimdeki ritm
aletine kaç defa vurursam o kadar adım atabilirsiniz. Eğer bir kalbe basarsanız
bir kalp kırmış olursunuz. Burada kalp kırmanın ne demek olduğunu sordum ve
yanıtlar üzerine kısaca konuştuk. Oyunu bir süre oynadıktan sonra. Şimdi de
ritm aletinden kaç ses duyarsanız o kadar kalp kazanacaksınız. Bu arada birinin
kalbini kazanmak ne demek? Bu konu üzerine konuştuk ve duyulan ses kadar kalp topladık.
Üçüncü
adımda, “bir kadın varmış” diye başlayan ve içinde yukarıda öğrenilen
deyimlerin geçtiği bir hikaye tamamlama çalışması yaptık. Hikayede kadının
sevdiği şeyler ve sevmediği şeyleri de (ara ara benim hikayeye katılmamla)
cümle içinde kullandık.
Dördüncü
adımda, oluşturduğumuz hikayeyi basitleştirerek tekrarladım. Çocukların eş
zamanlı hikayedeki kadının yaptıklarını canlandırmalarını istedim. Aynı
canlandırmayı ağır çekimde bir daha yapmalarını istedim. Bu uygulamada sevdiği
şeyleri ve sevmediği şeyleri uygularken yüz ifadelerine dikkat etmelerini
uyardım. Gerekirse o an çalışmayı durdurup yeniden yaptık.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder