11 Şubat 2015 Çarşamba

Geçiş Nesnemiz Kalpler

Sevgi teması etrafında yapılandırılmış etkinliklerimiz devam ediyor. Bugünün tam yapılandırılmış oyunları aşağıdaki akış ile oynandı.

Birinci adım, beş kalp  yerde arka arkaya duruyor. Her birinin yanına zıplıyoruz. En sevdiğimiz biri ya da bir şeyi söyleyip diğer kalplere zıplıyoruz.

İkinci adım, yerde kaç tane kalp var? (çocuklar sayar 30 olduğunu söyler.) Elimdeki ritm aletine kaç defa vurursam o kadar adım atabilirsiniz. Eğer bir kalbe basarsanız bir kalp kırmış olursunuz. Burada kalp kırmanın ne demek olduğunu sordum ve yanıtlar üzerine kısaca konuştuk. Oyunu bir süre oynadıktan sonra. Şimdi de ritm aletinden kaç ses duyarsanız o kadar kalp kazanacaksınız. Bu arada birinin kalbini kazanmak ne demek? Bu konu üzerine konuştuk ve duyulan ses kadar kalp topladık.

Üçüncü adımda, “bir kadın varmış” diye başlayan ve içinde yukarıda öğrenilen deyimlerin geçtiği bir hikaye tamamlama çalışması yaptık. Hikayede kadının sevdiği şeyler ve sevmediği şeyleri de (ara ara benim hikayeye katılmamla) cümle içinde kullandık.

Dördüncü adımda, oluşturduğumuz hikayeyi basitleştirerek tekrarladım. Çocukların eş zamanlı hikayedeki kadının yaptıklarını canlandırmalarını istedim. Aynı canlandırmayı ağır çekimde bir daha yapmalarını istedim. Bu uygulamada sevdiği şeyleri ve sevmediği şeyleri uygularken yüz ifadelerine dikkat etmelerini uyardım. Gerekirse o an çalışmayı durdurup yeniden yaptık.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder